מה אומרים עלינו לקוחותינו ממערכת החינוך

וזה מה שאומרים  לקוחותינו במערכת החינוך

צ'יק אתה עושה עבודה טובה ויסודית, המשך כך. בהצלחה.

מוטי רוזנר מנהל אגף א' להתפתחות מקצועית לעו"ה במשרד החינוך  תשע"ב

  

 לך ציק היקר                                               9.6.10

ברצוננו להודות לך על הקורס המצוין סגניות לניהול בתי ספר באופק חדש בהנחייתך.

בכל מעשיך ודבריך ניכרה השקעה אינסופית , מקצועיות רבה, אמונה בדרך, ואמונה בנו.

בצד דרישותך הגבוהות ולעיתים בלתי מתפשרות, זכינו לאורך כל הדרך גם בתמיכה ,באוזן קשבת, זכינו בערוצי תקשורת מהירים,(מיילים מפורטים ושיחות טלפון)וזכינו באהבת האדם שהבאת איתך למפגשים.

עשיתה את המיטב שכל מפגש יהיה בר ערך עבורנו, על כך תבוא על התודה והברכה.

משתתפות קורס סגניות מנהלי בתי ספר באופק חדש שנת 2010 תש"ע

לט. המפקחת בוקר טוב.

אמש השתתפתי במפגש המסכם והאחרון של קורס הסגנים בניהול בתי ספר בפסג"ת ר"ג.

במפגש זה הציגו הסגנים את המיזמים שהכינו במהלך הקורס לפיתוח סגני מנהלים באופק חדש .

במהלך הצגת המיזמים ניתן היה לראות את הלווי הרציני והמקצועי של צ'יק גלעד מנהל הקורס, אשר השקיע עבודת הכנה ולווי אשר שום מרצה לא משקיע!

היה לא קל למשתתפים לעמוד בלחץ ובדרישות הקורס שכזה. (שהיו קצת מוגזמות…)

אבל אין כל ספק שהיה זה קורס איכותי אשר הניב תוצאות מצוינות התוצאה המרכזית של הקורס – הסגנים נהיו מנהיגים אמיתיים עם קבלות!

 הלוואי והיינו מצליחים בקורסים אחרים כפי שהצלחנו כאן

בברכה  חיים וינרב מפקח השתלמויות משרד החינוך מחוז תל אביב

           

 "הי צ'יק,- מתי רגב מנהל פסג"ה רמת גן.                                              6.8.10

בשמי ובשם כל צוות מרכז פסג"ה ר"ג אני מבקש להביע את הערכתי והוקרתי על פועלך המבורך.

הנהגת בגאון את קורס "פיתוח סגני מנהלים" (70 שעות), שהתקיים אצלנו בשנת הלימודים תש"ע.

השפעת רבות על פיתוח המנהיגות, הקניית כלים ומיומנויות ניהול, חיזוק המעמד המקצועי והחברתי של הסגנים  בקרב מורי בית הספר, קידום הקשר המקצועי שלהם עם המנהל וחברי ההנהלה האחרים, ועוד.

בקורס השתתפו סגנים ממחוזות תל אביב והמרכז, שהיללו ושיבחו אותך ואת הדרך שבה הובלת את הקורס.

קיימתי מספר שיחות עם המפקח על מרכזי פסג"ה, מר חיים וינרב, שהתפעל מאד, כידוע לך, מאופן ניהול הקורס ומהפרזנטציה מהמצגות המצוינות שהוצגו על ידי משתתפי הקורס במפגש האחרון".

בידידות ובהערכה,

מתי רגב, משרד החינוך – מנהל מרכז פסג"ה רמת גן.

ים על הוראה איכותית!

בברכת ישר כוח! הצלחה בהמגלעד שלום!

קראתי בעיון את המשובים והתפעלתי מאוד מעבודותיהם של המשתלמים , אכן ניכר כי היתה למידה משמעותית בקרב המורים!  השילוב בין תאוריה ופרקטיקה ,תיאור תהליך היישום בכיתה , הרפלקציה האישית והתובנות מהיישום בפרט וההשתלמות בכלל  בעקבות הלמידה בקורס מעידשך!

דורית דקל מנהלת פסגת קרית מלאכי

"צ'יק אחרון חביב, המסירות שלך היא אין סופית ונתונה להערצה. לא מתעייף, גם אם יש לך ביקורת, אתה מחזק אותנו מפרגן ונותן לנו הרגשה שאין כמונו בעולם. אתה אדם מאוד מקצועי".

אורית בללי   סגנית מנהלת בית ספר ניר- קרית אונו  .

"חוץ מזה רציתי להוסיף משוב לתהליך ולמנחים צ'יק , אנשים נהדרים, תומכים ומעודדים. במיוחד צ'יק: עמידתו האיתנה מול המתנגדים, הצחות והבהירות, ההכלה ומאור הפנים מעוררים את הרצון לבצע את המשימות על הצד הטוב ביותר ונותנים כיף להמשיך".

יוחנן בצלאלי. סגן מנהל בית ספר בר אילן- הרצליה 

"תודה ענקית למנחה הקורס מר יהושע גלעד (צ'יק) על חוויה לימודית מעצימה ומשמעותית ועל כך שתרמת מנסיונך על שהוביל תמך, הצעיד קדימה גם ברגעים הקשים ומתסכלים.

תודה מיוחדת לד"ר עמיר לוי על המפגשים המענינים שהעשירו תרמו והוסיפו עוד נתבך לנושאים שנלמדו בקורס. תודה מיוחדת לענת רוזנבלט (שותפה ועמיתה של צ'יק יועצת ארגונית ומאמנת) שבמפגש אחד ויחיד הבהירה לי רתימה מה היא".

פנינה קנטי  סגנית מנהל ביס בורכוב- גבעתיים

"ברצוני להודות לך צ'יק גלעד מנחה הקורס על החוויה המיוחדת שעברתי בהשתלמות. ראיתי ולמדתי איך מנהיג (כמוך צ'יק) מוביל תהליך. כל הכבוד לך על המקצועיות הנחישות והרגישות".

בתיה שהדי- סגנית מנהלת חט"ב הפרדס- אור יהודה

"רציתי לומר לך צ'יק המורה המצוין שהיה לי העונג להכירך כמבעיר הלהבה.

בזכותך ללהבה שלנו יש הברק החום וייחודיות. תודה שהיית זמין במהלך כל הקורס, תודה על המחויבות והרצינות.  מאחלת לך שהאש שאתה מבעיר תהיה חזקה יעילה משמעותית ומתמשכת.

בסיומה של שנת למידה מאד משמעותית רציתי לומר תודה. תודה על אוזן קשבת, תודה על המשובים המפורטים והעזרה המתמדת, תודה שלוויתה אותי בתהליך המיזם והקדשת המון זמן ידע מקצועיות". בהערכה רבה אור.

אור- לי שמש סגנית מנהלת בית הספר אביגדור- רמת גן  

"התברכתי במנחה  בעל  ידע רב וניסיון והכי חשוב נותן  ומעוניין  בהצלחת הסגנים מכל הלב והנשמה תודה וכל הכבוד. הקורס נתן לי כלים ובעיקר אומץ להתמודד.    צ'יק תודה רבה, רבה, רבה אתה מלך!!

סוף סוף "עשו לי סדר" בתפקיד הסגנות, קיבלתי כלים לעבודה מקצועית ונכונה בבית-הספר.

אילנית נימני ג'ורג'י – סגנית מנהלת בי"ס ארנון- רמת גן 

ציק היקר, בכל מעשיך ודבריך ניכרה השקעה אינסופית , מקצועיות רבה, אמונה בדרך, ואמונה בנו.

בצד דרישותיך הגבוהות ולעיתים בלתי מתפשרות, זכינו לאורך כל הדרך גם בתמיכה ,באוזן קשבת, זכינו בערוצי תקשורת מהירים,(מיילים מפורטים ושיחות טלפון)וזכינו באהבת האדם שהבאת איתך למפגשים.

עשיתה את המיטב שכל מפגש יהיה בר ערך עבורנו, על כך תבוא על התודה והברכה.

אסתר ערבה- סגנית מנהלת תיכון מקיף בן צבי- קרית אונו

ü  קורס מוצלח מאד. גם ברמה הקבוצתית, וגם ברמה האישית, הרגשתי את ההדרגתיות והשינוי שלי בחשיבה ובהתייחסות לתפקידי כסגנית גם אצלי וגם אצל חברותי בקבוצה. תודה ענקית לך ציק על השינוי בחשיבה ועל ההתקדמות בעשיה. המנחה מפגין פתיחות ורגישות לקבוצה, אחלה מפגש ממוקד תורם ונותן כח, קבוצה נפלאה יש לנו.

מפגש הרתימה ,איך לרתום היה בלתי רגיל. החוויה השיתוף של י. האימון של ענת וציק- איזה הקשבה איזו מקצועיות רגישות, בתהליך מאד חשוב כלי מאד חשוב ולא קל ליישום. ענת וציק- 10!!

ההנחיה בקו-ויזן, של צ'יק ועמיר , נראה כמו ריקוד טנגו מתוזמן, מכבד ונותן מקום לכל מנחה ומשתתף. מרגש לראות איך אתם עובדים ומנחים יחד. איזה חיבורים, כבוד ממש תענוג. אין סוף ללמידה מכם גם במי שאתם בכתה וגם מה שאתם מביאים ללמידה, כל הכבוד ויישר כח.

"לאורנית  שלזינגר מנהלת פסג"ה מודיעין שלום – ברצוננו להודות לך בשם צוות מנהלי צוותים מקצועיים בחט"ב על ההשתלמות הנפלאה שהועברה לנו ע"י צ'יק גלעד: פיתוח והעצמת מנהלי צוותים. נתרמנו מאד והיינו מבקשים המשך!! האם זה אפשרי ? ומתי?

     עופרה מקובר מנהלת בית הספר/ בת שבע וגשל סגנית מנהלת-תיכון מכבים רעות.

"לציק היקר ,ברצוננו להודות לך על הסדנה לפיתוח תרבות הערכה בית ספרית.במפגשים אילו הובלת אותנו בחן ובמקצועיות רבה לקידום יעדים שכל חשובים לישיבתנו.

אנו חשים כי נטעת נטיעה שתיתן פירות רבים בשנים הקרובות.

בהצלחה בכל הרב יוני ברלין מנהל ישיבת נר תמיד – חשמונאים.

"במהלך שנות הלימודים נ"ז – נ"ח הפעלנו בבית הספר את פרוייקט "אתגר"

הזמנתי את יהושע גלעד להוביל ולנחות פרוייקט חינוכי.

הפרוייקט דרש שינוי חשיבתי והתנהגותי מצד כולם, מצד המורים ההנהלה והתלמידות.

ציק הוביל הפרוייקט והתמודד מול כל ההתנגדויות המוכרות ולא מוכרות.

אך הפלא ופלא, כגודל ההתנגדויות לתהליך כך גודל ההצלחה!!!……

    בית הספר שלנו הגיע להישגים שהמורים עצמם והתלמידות עצמן לא האמינו שיניתן להגיע!!

הפרויקט הביא את המורים והתלמידות, לקחת אחריות אישית, חיזוק האמון ביכולתם להשיג ולהצליח.

ואכן היום כל מורה לוקח יותר אחריות, כל תלמידה מתחזקת ולוקחת יותר אחריות.

גם לאחר שצ'יק סיים מלאכתו עמנו, ההצלחה ממשיכה וזאת הודות לדרך שסלל.

כמנהל האולפנה אני חש כלפי צ'יק גלעד רגשי תודה עמוקים, ביודעי שהוא זה שהניח את היסודות היציבים לבנית המגדל כולו ולהצלחה גם בעתיד ,בעה"י.

בהצלחה, ציק גם בעתיד.

הרב דניאל דוייטש מנהל האולפנא גבעת ושינגטון.

הרגשתי סיפוק גדול מהקורס הזה. כמו כן, צ'יק יכול לשמש דוגמא אישית לכל מורה. הוא עבד קשה. הוא קרא את כל האימונים והרפלקציות שכתבנו והשיב לנו אישית . הפידבק היה תמיד מעודד וקורא לי להמשיך הלאה. למדתי ממנו הרבה. צ'יק הסביר את החומר הזה בצורה הכי טובה שאפרי במהלך המפגשים .

אני חוויתי בטחון, רצון ותשוקה בתוך התהליך הזה. ח.י   מורה לאנגלית חט"ב לוד

"ואחרון חביב לא צריך לשכוח את האדם שהדריך וליווה אותנו לאורך כל המיזם, תמך בנו, עזר לנו, ונתן לנו טיפים להמשך הדרך וזה הוא ציק.  ציק גלעד החדיר בנו מוטיבציה והאמין בנו ובאמת הפך אותנו ממורים רגילים למורים מצויינים שיכולים לעשות שינוי וכמו שתמיד אמרתי והאמנתי "אם אתה רוצה אין זו אגדה".

ה.פ. מורה חט"ב לוד

אין ספק שהקורס הזה תרם לי מאוד והכל בזכות מר צ'יק גלעד שנתן לנו מכל הלב הוא הגיע אלינו מוכן, עשיר בידע, עם מטרות שרוצה להעביר. נתן לנו הזדמנות לדבר, לשוחח, לשמוע ולהקשיב לזולת וללמוד ממנו וזה היה בעזרת האימונים, למרות שהיה אחרי יום עבודה ארוך ומתיש אבל מה שבאמת היה טוב שלא הרגשתי איך הזמן עובר ואני ממליצה שכל מורה יעבור את הקורס הזה המון תודה למר צ'יק.

נ.ב. מורה בחט"ב לוד 2011

אני נהניתי מאוד מהשתלמות זאת בגלל המקצועיות שלך והתמיכה שלך בנו, אני למדתי הרבה מהשתלמות זו בתור מורה ובתור הורה. אתה תותח צ'ק עם המון ידע ואתה משדר מוטבציה ועוצמה  אני מאחל לך המון אושר ועושר וחיים בריאים צ'ק ואני מקווה שכל ההשתלמויות הבית ספרית יהיו דרך ואתה תהיה המנחה שלנו כי ניתן ללמוד ממך הרבה וכל הזמן (אני המלצתי על ההשתלמות שלך למנהל בית הספר וגם למנהלת הפסגה בלוד כדי שנמשיך איתך צ'ק..

תלמידך המכין לך אחלה תה לצי'ק – סאמר חט"ב לוד 2011

……"אני מגדירה את תהליך הלמידה הזה כמוצלח ב 'רמות' וכפריצת דרך עבורי ועבור התלמידים .

בעזרת ההרצאות  והאימונים שהשקיע בהם מר יהושע גלעד ובעזרת הכלים שהניח בידינו הצלחתי להוביל את התלמידים בקבוצות שלי להצלחה . כל אימון שנתת לנו היה צעד חשוב מאוד להגיע להצלחה.

אני רוצה להגיד שמר יהושע גלעד השקיע הרבה מאמצים בהשתלמות זו. בכל מפגש למדתי משהו חדש הוא הדריך אותנו מאוד יפה ומאוד מעניין . והכי חשוב שבעזרת הקורס הזה הובלתי את תלמידי להצלחה , אני מאוד מודה לך על המאמצים שהשקעתה על החומר שנתת ועל התחשבותך היית הכי טוב!! .

מ.ס. מורה למדעים בית הספר חט"ב לוד 2011

שיטת הלמידה מתוך התנסות היא זו שהובילה להצלחה . ביצוע האימונים יוצרי ההצלחה נתנה מענה לכל התיאוריות והידע שרכשתי במפגשים עם המנחה המקסים שלנו יהושע גלעד .

ידע בלי התנסות חבל עליו משום שהידע הזה ישכח עם הזמן . עוד פעם אני מודה לך , אתה זה שדחפת אותי להתנסות וזה על ידי ביצוע האימונים יוצרי ההצלחה .

והכי חשוב לא וויתרת לנו ולא וויתרת עלינו .

אלפיקה סמירה חט"ב לוד2011

·         לדעתי נתתם לבית הספר עוד כלים להשגת המטרה שלנו כמורים וכמחנכים. ואני מאד שמחה שהרבה מורים השתמשו בכלים שהבאתם, וישתמשו לדעתי גם בעתיד.

·         התרומה של ההשתלמות  באה לידי ביטוי בדרך של לראות את ההצלחה וההובלה להצלחה כתהליך שלוקח זמן. חיזוק הקשר הבין אישי עם תלמידים מסוימים שחווה הצלחה או כישלון. לחשוב על דרך ההוראה שלי והפניות לראות כל תלמיד כפרט הזקוק לתשומת ליבי.

·         המיזם גרם לי להבין מדוע אני מביעה התנגדות מלכתחילה .

·         תרומת ההשתלמות  למדה אותי להוביל תלמידים לעשיה ולא לכישלון ותסכול.

·         ההשתלמות עודדה אותי לחשוב להיות יצירתית. המיזם עודד אותי להתנסות בשיטות עבודה חדשות.

·         לדעתי נתתם לבית הספר עוד כלים להשגת המטרה שלנו כמורים וכמחנכים. ואני מאד שמחה שהרבה מורים השתמשו בכלים שהבאתם, וישתמשו לדעתי גם בעתיד.

·         התרומה של ההשתלמות  באה לידי ביטוי בדרך של לראות את ההצלחה וההובלה להצלחה כתהליך שלוקח זמן. חיזוק הקשר הבין אישי עם תלמידים מסוימים שחווה הצלחה או כישלון. לחשוב על דרך ההוראה שלי והפניות לראות כל תלמיד כפרט הזקוק לתשומת ליבי.

·         תרומת ההשתלמות  למדה אותי להוביל תלמידים לעשיה ולא לכישלון ותסכול.

·         ההשתלמות עודדה אותי לחשוב להיות יצירתית. המיזם עודד אותי להתנסות בשיטות עבודה חדשות.

•           למדתי על תלמידי שהם באמת רוצים להצליח בלימודים, חשוב להם מאד הקשר עם המורה כשהוא משדר להם גישה חיובית.

•           למדתי שחשוב לתת לתלמידים הרגשה שהם חשובים לך. שאתה מאמין בהם גם כאשר הם נכשלים.

ü      תרומתכם ציק וורדה הייתה ברתימה ,התייחסות מאד רצינית ואחראית אכפתיות כלפי כל אחד מכונות להגיב /להתייחס לכל אחד רצון ללא גבול לפתוח את המשתתפים ולקחת חלק פעיל במיזם.

ü      נתרמתי מכל מפגש, והגעתי לתובנות חדשות שפתחתם לפני. השקעתכם במשובים לכל אימון יוצר ההצלחה. ראויה להערכה רבה. כל הכבוד.

ü      המשוב שלכם במיילים הייתה תרומה גדולה. ומשהו במבט מאד חיובי- משהו שקשה להסביר והוא קיים.

                   מתוך משוב השתלמות- מורה מוביל תלמידיו להצלחה – מבואות עירון 2011

* …"תודה מקרב לב על הליווי המקצועי שלך. החזרת בי את האמון ביועצים שאינם רק מדברים אלא מביאים לעשייה ולתוצאות . בשבילי אתה מנוף אדיר כח, שנתן לי הכוונה, עצה ושיטות לנוע קדימה."

בהוקרה רבה,

     רות בלונדר, מחנכת י"ב, תיכון  אזורי עין-גדי.

"…..עבודתו של צ'יק עם תלמידי ה'הזנק' נטעה בהם בטחון ואמון ביכולתם להצליח. והם הוכיחו את כח רצונם ונחישותם להצלחת הפרויקט. גם סדנאות הורים תלמידים מורים, היו מאד אפקטיביות והעצימו מאד את ההורים התלמידים והמורים, הביאו להוקרה הדדית, ההורים מאד התעצמו מהשקעת הצוות החינוכי, והיו מופתעים מחוסר הידיעה שלהם את ילדיהם. תלמיד שביקש הרבה זמן מחשב מהוריו שסרבו לו, שינו את עמדתם לאחר המפגש ההורים והסדנא עם ציק , והתלמיד המאושר זכה במחשב…! וזו רק דוגמא סמלית לשינוי שחל בתהליך העבודה שציק הציע תיכנן עמנו ויישם בצורה ממש מרגשת."

  יהודית הולנדר- יועצת חינוכית בכירה בבית ספר שפירא נתניה.

* …"אני סבורה כי לצ'יק ולעידו תפקיד חשוב, תרומתכם בכך שאתם באים מבחוץ ומסייעים לקידום הפרויקט – בגדול! הדברים שופרו בבי"ס! הכרחנו עצמנו בפגישות מאד מסודרות ועבודה בצורה מסודרת ולחשוב, כיום אנו יודעים כצוות איך להניע תלמידים! למרות שהיו קשיים, תסכולים, קונפליקטים – ההישג בבגרות מדהים"!…

ורדה פרידמן,- יועצת חינוכית ורכזת הפרויקט פיתוח מוטיבציה ויכולת למידה  במקיף  אופקים.

     " ברצוני לציין שעבודתו של מר יהושע גלעד הייתה משמעותית ביותר בביה"ס. בהנחיתו ובהנחיתו ובהדרכתו הצלחנו לשפר  באופן משמעותי את אקלים הבית הספרי .רכשנו בעזרתו כילים ארגוניים וחינוכיים שאין לי ספק שיתרמו לכל באי ביה"ס – מורים ותלמידים כאחד"…..

     …"עבודתו של יהושע גלעד הצטיינה במקצועיות ואמינות. בעזרתו הצלחנו לעודד אקלים אקלים חברתי   המזמין מחויבות להצלחה"……

   מניסיוני כמנהלת אני סבורה שיש ליהושע גלעד יכולות מצוינות לתרום למערכת החינוך בישראל. אני מקווה שמנהלים נוספים ישכילו להיעזר באנשים מקצועיים כיהושע גלעד ובכך ישפרו את איכות הארגון הבית ספרי שלהם ויקדמו בכך את החינוך וההוראה"……

    "עם סיום שנת הפעילות עמך אני רוצה להודות לך על תרומתך הרבה במהלך השנה. החיוניות והאופטימיות שלך שווים זהב!"…..

      רותי ליאור – מנהלת תיכון אזורי עין-גדי.

…"רמת הציפיות של מר גלעד הכניסו את ציבור המורים המעונין למאמץ ומוכנות חריגים כפי שלא היינו מורגלים עד כה.

 אופיו הנינוח וה'חברמני' של מר גלעד הוסיפו כמובן את הנדבך החשוב של יחסי אנוש מעולים ויכולת לתקשר עם אנשים בעלי כישורים ורצונות מגוונים בהם הוא נתקל אצלנו.

בעזרתו הצליחה המערכת שלנו להביא את תלמידי הכתה לעבודת צוות, עזרה הדדית ומאמץ רציני להגיע לבחינות הבגרות מוכנים היטב".

        מיכאל לוי, מנהל בי"ס מקיף קרית-מלאכי.

" השנה החלטנו להיעזר בגורם מחוץ לבית הספר קציר ברחובות , אשר יסייע לנו להנהלה ולמורים המלמדים כיצד להתמודד עם האתגרים הקשים שעמדו לפנינו.

בחרנו ביהושע גלעד יועץ ארגוני לפיתוח מערכות חינוך בעל ניסיון רב להנחות את הצוות המקצועי.

במהלך התכנית פיתחנו גישה חינוכית להגברת המוטיבציה, וישמנו אותה. המורים שנקטו בשיטה זו ,דיווחו על שינויים משמעותיים בתהליך הלמידה ובהצלחת התלמידים במבחנים.

רצוני לציין תוצר חשוב נוסף שהיה חשוב מבחינתנו, והוא למעשה תוצר לווי של התהליך שעברנו עם צ'יק: גיבוש קבוצת חשיבה של צוות המורים, שקרבה בנינו והפכה את ההתמודדות לא רק אתגר אישי אלא וגם אתגר קבוצתי.

ברצוני להודות מקרב לב למר יהושע (צ'יק) גלעד על מאמציו הבלתי נלאים ליצור בנו שינוי, כדי שנצליח במשימתינו. ואנו, מאד מודים לו על כך כפי שאמרו חז"ל: איזהו החכם הלומד מכל אדם.

 אברהם סלע מנהל בית הספר המקיף קציר רחובות

" צי'ק גלעד הדריך וייעץ לנו במקיף ו' במשך שלש שנים. נוצרו יחסי אמון עמוקים ביני כמנהלת בית הספר וצוות הניהול, לבין צ'יק גלעד שאפשרו טיפול בנושאים מורכבים וחשובים. תמיכתו בצוות ההיגוי שפיתח תכנית חינוכית להעצמת תלמידי המב"ר אפשרו לנו לעבוד נכון יותר להביא הישגים גבוהים יותר"

צ'יק הינו יועץ שהוא גם חבר, תומך, מעצים, תמיד יהיה  שם בשבילך המנהלת ללא סייג, באמינות ואנטגריטי מלא. שווה!!

רחל יעקב מנהלת מקיף ו' אשדוד.

"…. אני רוצה להביע את הערכתי ליהושע גלעד על הקורס "פיתוח מוטיבציה ויכולת למידה". הקורס התנהל לאורך תשנ"ט והיה מקור חוויה לימודית חברתית לכולנו. כל מפגש הותיר רישומו העמוק על כולנו, והקולות הדיונים והויכוחים הדהדו מחדר המורים עוד זמן רב לאחר סיום כל מפגש.

ציק סיפקת לנו במסגרת הקורס שיחות ומטלות חומר עיוני מעמיק כבסיס נוקב לדיון חינוכי פדגוגי.

למותר לציין שרצינות המורים כולם, חברי הצוות, בגישתם להשתלמות, ביחס למטלות("אימונים יוצרי הצלחה" בלשונך)- מעידה על היחס המיוחד שהשכלת ליצור בנו.

הניסיון, הידע וחכמת המיומנויות שהבאת אתך ומערכת היחסים היפה שנרקמה בנינו תרמו להצלחת הקורס. ומעידות איכות היוזמות שהמורים קידמו. ואיכות העבודות שהוגשו ובזמן!!

על כל זאת תודתנו והוקרתנו.

 עזרא נצר מנהל תיכון טכנולוגי אורט רמת עופר- בת ים.

"במהלך שנות הלימודים נ"ז – נ"ח הפעלנו בבית הספר את פרויקט "אתגר"

הזמנתי את יהושע גלעד להוביל ולנחות פרויקט חינוכי.

הפרויקט דרש שינוי חשיבתי והתנהגותי מצד כולם, מצד המורים ההנהלה והתלמידות.

צ'יק הוביל הפרויקט והתמודד מול כל ההתנגדויות המוכרות ולא מוכרות…..הכל היה שם.

אך הפלא ופלא, כגודל ההתנגדויות כך גודל ההצלחה……

בית הספר שלנו הגיע להישגים שהמורים עצמם והתלמידות עצמן לא האמינו שניתן להגיע!!

הפרויקט הביא את המורים והתלמידות, לקחת אחריות אישית, חיזוק האמון ביכולתם להשיג ולהצליח.

ואכן היום כל מורה לוקח יותר אחריות, כל תלמידה מתחזקת ולוקחת יותר אחריות.

גם לאחר שצ'יק סיים מלאכתו עמנו, ההצלחה ממשיכה וזאת הודות לדרך שסלל.

כמנהל האולפנה אני חש כלפי צ'יק רגשי תודה עמוקים, ביודעי שהוא זה שהניח את היסודות היציבים לבנית המגדל כולו ולהצלחה גם בעתיד ,בעה"י.

בהצלחה, צ'יק גם בעתיד.

הרב דניאל דוייטש מנהל האולפנא- גבעת ושינגטון.

" עם סיום עבודתך בתיכון מקיף א' קבל את תודתי והערכתי על עבודתך המקצועית והמסורה.

הדרכתך האינטנסיבית האכפתיות שלוותה את עבודתך, ערנותך והתייחסותך החיובית לכל פרט תרמו לפיתוח הצוותים והעצמתם"

הצלחתה לרכוש את אמונם של הצוותים, ולתרום לאווירת עשיה בבית הספר.

תודה מיוחדת על יחסי האמון שהשכלת לפתח בנינו, אמון שללא כל צל של ספק היה בסיס פורה לעבודתנו ולשינויים שהתחוללו במהלך השנה שבה עבדת אתנו.

אין ספק כי בשנה בה עבדנו יחד חלו שינויים משמעותיים בבית הספר מקיף א'. על כל אלה תודה".

   ורדה לוי ,מנהלת בית הספר מקיף א'- אשדוד 2000

" השנה החלטנו להיחשף לתכנית מיוחדת אשר בנה ופיתח מר יהושע גלעד, שהעצמת תלמידים מורים והורים לשיתוף פעולה סינרגטי לשיפור ההישגים החינוכיים והלימודיים.

לשמחתי הרבה הצטרפו מורים רבים לתכנית ,שהאמינו בתרומת הקורס עבורם. גם שהם לא נכפו להשתתף.

התגבשה קבוצה מאד איכותית של המורים. ראוי לציין לשבח את מבנה הקורס, ההתמדה והרצון של המורים ללמוד מיהושע גלעד.

במסגרת הקורס התקיימו הפעלות עם הורים ותלמידים, שחזקו את האמונה בעצמם ועידודם להצלחה הווית  חלק מאד חשוב בקורס.

נכון עשה ציק בהדרכת ההורים להכיר צדדים אשר ההורים אינם מודעים להם כלל ולעודד אותם בבית להיות לבניהם לעזר ותמיכה בכל שלבי הלמידה.

ציק השכיל להביא אותנו למחוזות שטרם ביקרנו. בדיאלוג מתמיד ובסטנדרטים מעניינים אשר הועילו ויועילו לנו מאד בעבודתנו החינוכית.

מנחם נאמן- מנהל חט"ע בית ספר שפירא נתניה.

"חשבתי לעצמי – מה מביא אותנו להשקיע זמן ולהגיע למפגשים?….

המסקנה שלי שזו קבוצת אנשים שרוצים להירתם למשימות גדולות ונרתמו אליהן השנה.

כל מאמץ שלי להגיע למפגשים היה שווה! הרגשתי שמכבדים אותי בדרך שארגנו את המפגשים.

אני מרגישה שתרמתי ונתרמתי! אני רוצה להודות לכולם במיוחד למנחים המועילים על הלמידה המשמעותית שהייתה כאן."

                    חיה סולומון- מנהלת ביה"ס  צורים- ראש העין- פיתוח המנהיגות החינוכית היישובית

"אני רואה כי האנשים שיושבים כאן (מנהלי בתי הספר בראש העין) מצעידים את העיר הזאת קדימה! חשוב לנו כצוות מנהיגות יישובית לגבש את קבוצת המנהלים לאיגום וריכוז הכוחות, אני שמחה מאד על הפעולה שלנו השנה."

  דורית חאניק-  מנהלת ביה"ס נופים- בראש העין- פרוייקט פיתוח מנהיגות יישובית

צ'יק חייב אני לשתף אותך בשמחתנו.

זאת משום שאתה הייתה חלק חשוב מהמהלך שיפור הישגי הבגרות. היום קיבלתי מהניה(הרכזת הפדגוגית)   את סיכום התוצאות.

1) 71%  מתלמידי מחזור י"ב זכאי תעודות בגרות!! אם לא נכניס את תלמידי ההכוון שכידוע קשה להם להשיג תעודת בגרות מלאה, הרי 89% מתלמידי השכבה זהו נתון יפה מאד.

  2) ועכשיו לחלק הישיר שלך הישגי המב"ר: כיתה יב/3- 89%!!!  ומב"ר יב/5- 80%!!!!

ועל כך אמרו חכמינו יגעת מצאת תאמין גם לך מגיע תודה על השתתפות בחוויה כל הכבוד!

          ממני יהושע שפיז – מנכ"ל בית הספר שפירא נתניה.תשס"ה.2003

"  לצ'יק החביב –

הגיעה שעת הפרידה וברצוננו לומר לך תודה! על ערבים נפלאים ומחכימים אותם בילינו במחיצתך, פתחת בנו זוויות ראייה וחשיבה וציידת אותנו בכלים חשובים להוראה. לא נשכח ערבים אלו במהרה.

הרבה תודה ויישר כוח ותמשיך להוביל בחינוך ובהוראה הרבה מורים ותלמידים."

משתתפי הסדנה: 'להפוך את דפקט לאפקט'.בית ספר שפירא תשס"ד

"…עם סיום עבודתנו המשותפת ולסיכום שתי שנות עבודה בבי"ס אלון ,ברצוני להביע הערכה ותודה על השינוי והדרך החדשה והמיוחדת בה אנו מצויים בהדרכתך וליוויך.

הסכמנו לפתח מבנה ארגוני חדש כולל הגדרות תפקידים, נוהלים ופיתוח עבודת צוותים הפועלים במערכת הבית ספרית,ומשם הגענו בכל פינות עבודתנו החינוכית הפדגוגית בבית הספר.

בהנחיתך נפתחו ערוצי שיחה ברור ודיון בכל נושא ועניין אשר הובילו לגיבוש האמנה החינוכית, יעדי בעבודה וארגון עבודת המורה והמחנך, רכזי המקצוע, חברי ההנהלה, ההורים וכל המערכת המסייעת והתומכות במורה ובתלמיד.

תוך כדי גיבוש הדרך הרצויה והמתאימה לנו רכשנו כלים להנחיית צוותים, התמודדות עם התנגדויות ואימצנו את הראיה הקובעת ש: כל בעיה מהוה הזדמנות ללמידה, חידוש וצמיחה (נטשל"ה בשפת צ'יק משמעותה- נקודה טעונת שיפור ליצירת הצלחה)

צוות אלון התלמידים וההורים ממשיכים בדרך שסימנת ואשר סללנו יחד להצלחת תלמידינו.

 שמחה הראל- מנהלת בית הספר אלון באילת  1998

* "יהושע גלעד שימש במכון לייעוץ ארגוני כיועץ ארגוני בכיר ומרצה בכיר, ותפקד ברמה גבוהה, בשורה הראשונה של היועצים במכון. לקוחות המכון הביעו שביעות רצון גבוהה משרותיו, בהביאו לעבודת הייעוץ ידע מקצועי מתקדם ביותר ויכולת מקצועית גבוהה, באחריות, מחויבות ומעורבות גבוהה להצלחת לקוחותיו!

אני ממליץ לכל אחד לראות ביהושע גלעד יועץ ארגוני שראוי להיעזר בשרותיו הטובים ומשוכנע אני שלא תתאכזבו. המכון לייעוץ ארגוני תק"מ ממשיך לפעול בשיתוף פעולה מלא עמו כהערכה ליכולתו המקצועית והאישית."

   ישעיהו גביש, מנהל המכון לייעוץ ארגוני תק"מ.

" השינויים הגדולים שעבר בית הספר שפירא נתניה בשנה האחרונה, ההישגים רוח הצוות והמוטיבציה הגדולה שעוררת במורים ובתלמידים מראים כי תרומתך המקצועית היא ברמה הגבוהה ביותר!

חזי סחייק- מפקח מחמ"ד במחוז מרכז.

* …."הצוות של המכון לייעוץ ארגוני בראשותו של צ'יק גלעד ועידו בזק שליוו באמונה שלמה, הגישה שלהם, המוטיבציה האדירה שאתה הם באו, כדי להוכיח שאפשר! כדי להראות שהדברים ניתנים בכל רמה! בכל מסגרת, עשתה לנו טוב על הלב! לנו, לרשות המקומית, לצוות המורים, לתלמידים ולהורים! כל אחד מהם מבין שאנו הולכים לשינוי תפיסה מהפכנית שתוביל את כל המערכת קדימה!"….

   מר אבי ביטאן – מנהל מחלק החינוך, אופקים.

* …"ההתערבות בסדל"מ הופעלה ע"י צ'יק בהרבה אמפטיה, מעורבות, אמינות מקצועית ורגשית, בכך ציק בנה עבור המנהל וצוות העובדים דגם עבודה נכון הראוי לחיקוי…"

גב' רות אהרוני, מנהלת המרכז להשתלמויות עובדי הוראה בית-ברל.

"ציק, ההדים והדיווחים שאני מקבל ממנהל בית הספר יהושע שפיז משקפים עבודה מצוינת שעשית השנה עם צוות בית הספר.אני יודע כי אין זה פשוט לחולל שינוי בבית הספר. גם בשיחה זו אני קולט את הכימיה הטובה שיצרת עם צוות הניהול- ברכותיי- ותמשיכו הלאה. יתכן ונצטרך אותך לעוד כמה מוסדות חינוך פה בנתניה!!

שמואל דורפמן- מנהל אגף החינוך בעירית נתניה.2000

"..הצטערתי שבקשתי ממך לא להשתתף בשיחת המשוב של צוות הניהול של מקיף ו' באשדוד.שכן הייתה מסמיק המחמאות שקיבלת מכל חברי צוות הניהול של בית הספר. הם שיתפו אותי איך הם התקדמו ואיך התהליך שעבדת איתם השפיע עליהם ועל הצוות החינוכי כולו. ואני יודע שזה לא מובן מאליו. אין ספק כי תגובות חברי צוות הניהול הם העדות הטובה ביותר לטיב ואיכות עבודתך.הם עמדו על כך ודרשו שתמשיך גם בשנה הבאה.ניצני המחויבות המיוחלים על ידי מופיעים, ולכן אני כמובן מאשר זאת בשמחה.חשוב לי מאד שהם יצליחו למענם למען תלמידיהם וההורים".

 יהודה פרנקל מנהל אגף החינוך אשדוד.

" מהמידע שקיבלתי ממערכת החינוך,ומבתי הספר אני לומד שעשית עבודה רצינית,מקיפה ומעמיקה שתרמה ללא ספק למערכת החינוך באילת.

היה סמוך ובטוח שהחינוך באילת יעמוד בראש סדר העדיפות שלנו.

 גבי קדוש ראש עירית אילת.

"אני רוצה להודות לכולכם על הפעילות הנפלאה שיצרתם. על המורל הגבוה שלכם. נוצרה פה קבוצת מנהיגות תומכת ומגובשת.

אני רוצה להודות לכל המנהלים לאגף החינוך שיצרו את ההזדמנות הזו. אני מודה לכם ולצוות היועצים (צ'יק גלעד ויוסף קליין) שבחרתם! עשיתם עבודה נפלאה!

דרך אגב   אפשר להצטרף לפורום המנהיגות החינוכית הישובית שלכם?" ……… צ'יק ויוסף אפשר לעשות פרויקט פיתוח מנהיגות כזה גם במועצת העיר??….

יגאל יוסף – ראש-העיר בראש העין

…"ראויה לציון תמיכתו המעודדת של צ'יק שעבר עמנו ללא גינונים רשמיים מתוך אכפתיות ולהט, עקשנות בלתי מתפשרת, חדירה לעיקר ללא שום ויתורים והמון חבריות! כל אלה עזרו לנו להביא את מערכת החינוך למצב בו היא מתפקדת יפה, פעילה ויוזמת ויודעת להגדיר לעצמה מטרות ולפעול למען הגשמתן".

 צוות היגוי לפיתוח תכנית חינוכית מערכת החינוך, בקיבוץ גניגר.

* …"צ'יק הנחה את הצוות ואת מנהל ביה"ס התעשייתי באר-שבע, ביציקת דפוסי עבודה חינוכית מקצועית בביה"ס, בהקניית כלי עבודה ארגוניים ובבנית תרבות ארגונית של בי"ס אפקטיבי. תודות לכך ביה"ס נמצא כרגע בתקופה של התרחבות והתפתחות בכיוון של אחד ממוסדות ההכשרה המקצועית לנוער החשובים בדרום"!

   גב' אביבה גן-מור, משרד העבודה  והרווחה.   

"לציק , תודה על עבודתך המקצועית בפיתוח התכנית החינוכית שבסיומה הפקת החוברת המכובדת "פיתוח תכנית ארגונית חינוכית" של בית הספר תיכון עירוני אלון באילת.

מתוך היכרותי את עשייתך ועבודתך עם כל בעלי התפקידים והתפיסה החינוכית המשתקפת,הם העדים הנאמנים לפיתוח הארגוני המוצלח בהנחייתך המקצועית.

אין לי ספק בחשיבות העניין , אך עיקרו לא בכתיבת ' ספר בית הספר' אלא ביישום היום יומי של הטמון בו ובהעמדת כל תלמיד במרכז העשייה החינוכית.

אני משוכנה כי התהליך שהובלת, ישרת את בית ספר אלון בהמשך הדרך".

ד"ר דרורי גניאל מנהל מינהל החינוך אילת.

"לציק היקר ,בשנים 99-98 הזמנתי אותך לתרום מיכולתך המקצועית לפיתוח ארגוני של אגף החינוך בעירית רמלה.

הצלחתה להדריך וללמד את כל מנהלי המחלקות באגף החינוך פרק חשוב בהכנת תכניות עבודה עם יעדים ברורים,התחיבות לתפוקות ברורות הן ברמת השיפור השירות,למוסדות החינוך והן ברמת ההוצאה לפועל של יוזמות חינוכיות ותפעול יעיל של מערכת החינוך העירונית.

הבאת הרבה מקצועיות, דבקות במטרה, ויחד עם זאת תמיכה אנושית,אופטימיות,ואמפטיה חברתית ברמה גבוה.

לי אישית עזרת בייעוץ ואימון להכוונת התהליכים באגף.

בשנת 1999 נרתמת ליצירת תכנית לפיתוח אסטרטגי לשיפור מערכת החינוך,במסגרת פרוייקט 11 הישובים.השכלת לרתום את כל אנשי אגף החינוך ובעיקר את מפקחי משרד החינוך לחבור יחד לתכנית אסטרטגית המשותפת לעיריית רמלה ולמשרד החינוך.יש לי הערכה עמוקה להשקעתך המקצועית,שבוטאה במחויבות ואיכפתיות מעבר לכל חשבון עסקי.

תכנית זו שאתה הייתה שותף בכיר ביצירתה, יצרה את האפשרות של תמיכת משרדי הממשלה בפיתוח מערכת החינוך ברמלה,וכולנו יצאנו נשכרים ממנה."

 אני רוצה להמליץ לפני כל גורם שישקול עם להיעזר בשרותיך המקצועיים ,המלצה חמה לראות את הקשר עמך כהזדמנות לצמיחה והתחדשות מערכתית ניהולית ואישית

  גלעד גולדמן מנהל אגף החינוך והנוער- עיקרית רמלה.1999.

*…"הדבר החשוב ביותר שלמדתי בייעוץ עם צ'יק הוא: לעשות את הדבר הנכון – נכון. ה"קטע" של צ'יק שהוא הביא הרבה מהניסיון שלו, ארגן אותנו, נתן כלי עבודה , הרגלי עבודה, נכנסנו למסלול רציני. בעקבות התהליך עם צ'יק החלטתי להישאר למשך תקופה נוספת.

*…"הליווי שלך הוביל אותנו מחושך לאור חינוכי. אני יודעת מה היה לפני כניסתו של צ'יק. ומה המצב היום. זה ממש הבדל גדול. זה פשוט יוצא מהכלל".

*…" נוצרה מנהיגות נוער חיובית בקרב הנוער שמובילה לעשייה עם מטרות."

צוות חינוך בלתי פורמלי בחברת הנערים – קיבוץ נען.

במשך חמש שנים שימשת כיועץ ארגוני לפיתוח דגם המיחמ"ט (מרכז ישובי לחינוך מדע וטכנולוגיה),המהווה פיתוח אסטרטגי של מערכת חינוך ישובית.

תרומתך המקצועית באה לידי ביטוי בפיתוח תכנית אסטרטגית חינוך יישובית בגדרה ,בפיתוח הארגוני של מחלקת החינוך בגדרה,גיבוש תפקידים, נוהלי עבודה ברורים ומוסכמים,ומהווים היום דגם ארצי לניהול מערכת חינוך יישובית. כמו כן סייעתה לעיצוב תכניות פורצות דרך להעלאת ההשגים החינוכיים.

חובה נעימה לי לציין כי לאורך כל הדרך בעבודתנו המשותפת,במשך 5 שנים האחרונות ביטאת מנהיגות, מקצועיות רבה דוגמא אישית, איכפתיות מחויבות, אהבה לבריות,ודבקות במטרה שהוצבה, כך שלעונג לי היה לפעול ולהסתייע בכישוריך,הנובעים מאמונה ולהט במפעל החינוכי המאפיינים אותך.

על כל אלה קבל נא את תודתי  והערכתי, האישית על פעילותך ועל תרומתך.

אני ממליץ בחום לכל גורם במערכת החינוך במדינה לרתום את יכולתך המקצועית להצלחה ויצירת הישגים.

           שמואל כהן- מנהל המחלקה ליוזמות חינוכיות באגף שח"ר  משרד החינוך – 2002.

אני רוצה להעריך את תרומתך במקצועית למערכת החינוך בגדרה.ליוותה אותי שנתיים בתפקיד, הדרכת, חנכת אותי כמנהל המחלקה, הנחית אותי בתבונתך,בגיבוש דפוסי עבודה מקצועית על מנת לתת שירות חינוכי לכלל התושבים מגיל 0-120.

סיעתה למפות את מערכת החינוך על רבדיה וממשקיה שמגוונים, סייעת לי לגבש חזון חינוכי יישובי. הפגנת ידע רב באדמיסטרציה, ניהולית בכלל וחינוכית בפרט. ברך עבודתך יסודית מאד, מחויבות אישית חסרת פשרות ויחסי אנוש מעולים היו התכונות האשיות שלך שתרמו להשגת היעדים והמטרות שהצבתי לעצמי.

הנחתה את צוות החינוך היישובי שיעבוד כצוות אורני עם שליחות שמאוייו מופנים לפעולה משותפת לטובת מערכת החינוך בישוב.

המהלך בנית התכנית האסטרטגית ויישומה בגדרה, הפגנת הזדהות,ומחויבות אישית,מעבר לחובתך המקצועית,תמיכה אנושית ורגשית שקרבה לבבות ומאחדת כוחות.

תודתי נתונה לך על תרומתך בעיצוב מערכת החינוך בגדרה.

ד"ר רפאל בן חיים מנהל מחלקת החינוך בגדרה.2002.

רשימה חלקית ביותר.אפשר לקבל עוד המלצות לפי ראות עינכם.

אימון לצוותי חינוך ומנהלים שאוהבים הצלחות! עכשיו !

  • דברי המנהל

    יהושוע גלעד

    יהושע (צ'יק) גלעד

    יועץ ארגוני בכיר ובעל ניסיון של יותר מ-30 שנים בתחום הייעוץ לפיתוח ארגוני. "הייחודיות שלנו באה לידי ביטוי - במי שאנחנו.ואתם כמנהלים כבר יודעים, כי מה שעושה את ההבדל בהדרכה בייעוץ ובאימון, הוא לא רק הידע והניסיון של היועץ הארגוני. מה שעושה את ההבדל בין יועצים, מנחים ומאמנים הוא המימד האנושי בהדרכה, הגישה של היועץ כאדם, האינטגריטי, המקצועיות שלו, וגם שמחת החיים ואהבת האדם שהוא מביא עמו ועל זה, אתם יכולים לסמוך!"

  • גלעד וידאו ארגוני

    סיכום תהליך פיתוח והעצמת שדרת הניהול בחטיבת התפעול תיעוד מיזם פורץ דרך במחלקת ציוד מכני בנמל אשדוד – מנהל מיוחד מאד

    למחלקת סרטי הוידאו