מטרת הסדנה

ללמוד כיצד לשפר איכות התקשורת בין מנהלים – עובדים- ולקוחות חברה.

הרציונאל

בתהליכי העבודה נוצרים מפחי נפש המשבשים את אפקטיביות המנהלים והעובדים, לעתים ללא מודעות להשפעה ההרסנית שיש למפח נפש ארגוני, ניהולי או עסקי. ניתן ע"י אימון לפתח תרגולות לצמצום נזקי מפחי הנפש בארגון/בחברה. סדנה זו אפקטיבית במיוחד לאנשים החווים בתפקידם מפחי נפש בכמות ובעוצמה העלולים לשבש את יכולת תפקודם (לדוגמא: מנהלים, נותני שרות ישיר או בטלפון, אנשי מכירות שיווק וכו').

 

תפוקות הסדנה

סדנת האימון מאפשרת למשתתף ליצור פריצת דרך במצב של 'תקיעות' או תקשורת בלתי אפקטיבית ביחסיו עם: עמיתים, כפיפים, מנהלים ולקוחות.
למשתתף מתאפשר לראות כל בעיה כהזדמנות לפריצת דרך אישית מקצועית וארגונית.
המשתתף יבחין בדפוסי הפעולה המוכרים לו ויזהה את יעילותם, תרומתם, את מגבלותיהם ואת חולשתם.
המשתתף יוכל לזהות בבהירות "אבני נגף" בתקשורת עם זולתו, ויוכל להופכם לציוני דרך בהתפתחותו האישית והמקצועית, וליצור נתיבי פעולה חדשים ביחסים עם העובדים והלקוחות ובהתמודדות אפקטיבית עם אותם גורמים הבולמים את הביטוי העצמי המלא.
הסדנה תיצור אפשרות לפתיחות, תקשורת זורמת, יכולת גבוהה לטפל בנקודות שבר בתהליכי העבודה, ביצוע המשימות במוראל גבוה ועם אנרגיות חיוביות.

אוכלוסיית יעד רלוונטית

 מנהלים, ראשי צוותים, מנהלי פרויקטים, מנהלי מכירות ומנהלי שיווק, צוותים אורגניים, כל עובד בחברה/ארגון.
זמן: סדנא בת 8 ש"ע, ועד לסדנה מתמשכת 30 ש"ע.

 

רקע לתכנית 

האתגר בלהפוך את ה'דפקט' ל'אפקט'

תהליכי השינוי המואצים בארגונים הפועלים בסביבה עסקית וטכנולוגית ואנושית סוערת, מתרחשים במקרים רבים על רקע של "מפח נפש ארגוני", הנובע בין היתר מפער בין הכוונות לתוצאות, או שיבוש תהליכים המכוונים להשגת מטרות הארגון.

בתקופה סוערת ורבת פנים ושינויים מתבקש לפתח יכולת מנהלים ועובדים להתמודד עם מפחי נפש עסקיים, או ארגוניים הטמונים בתוך תהליכי ההתפתחות הארגוניים, הטכנולוגיים והעסקיים.

 

שאלת העבודה במצב זה היא:

מי אחראי בארגון שלך לצמצום הנזק של "מפח נפש אישי, מקצועי או ארגוני?

אין ספק כי אי תפקודו האישי של מנהל או עובד במצב של "מפח נפש", מחלישה את תפקידו האישי, המקצועי והניהולי. מצב העלול להשפיע על התוצאות העסקיות, המקצועיות והניהוליות של מרחב העבודה של הארגון.
האמת? חלק סבורים כי המנהלים אחראים לטיפול במצב, אולי מחלקת כוח אדם? משאבי אנוש?

וחלק סבורים כי זה תפקידו של כל אדם בארגון, לראות עצמו מקור לביטוי עצמי מלא של יכולתו.

יחד עם זאת אנו מודעים לחולשות האנוש ולכן מן הראוי כי כל אדם בארגון שיש לו תפקיד מנהלי או ארגוני יפתח את יכולתו להיחלץ ולחלץ עובדיו ממצב של "מפח נפש", שנזקיו לאדם ולארגון רבים.
פיתוח יכולת המנהל / העובד לצמצם את זמן המצאו ב'מפח נפש' (המלווה בדרך כלל בירידה בתפקוד, חוסר אפקטיביות והשפעה שלילית על עובדים קרובים), ניתן להשגה ע"י אימון.
אימון לפיתוח יכולתו לזהות את הכניסה למצב. אימון, לניתוח המצב ונקיטת עמדה להתמודדות אפקטיבית עם הסיטואציה. סיטואציה זו יוצרת ליקוי – 'דפקט' מערכתי – האימון מאפשר למנהל ולעובדים לפעול ליצירת מצב של פריצת דרך, ויצירת השפעה על התוצאות – 'אפקט' מערכתי.
אני מזמין אתכם לעצור רגע ולחשוב על המצב בו יצומצם זמן 'מפח הנפש הארגוני.' כיצד זה עשוי לשפיע על התוצאות העסקיות? המקצועיות והאיכות האנושית של מרקם יחסי העבודה?!

אימון זה מאפשר גם למנהל, לאיש השרות ולאיש המכירות להבהיר לעצמם את עמדתם לאכפתיות ולמחויבותו האמיתית – לעצמם, לעמיתיו ללקוחותיו ולארגון אליו הוא שייך.

ניתן להסתכל על התהליך כמעבר מ'דפקט' ל'אפקט' או כיצד ניתן להפוך "בעיה" ל"הזדמנות"! ולחולל פעולה המביאה להישג אישי, מקצועי וניהולי!

הסדנה תעסוק במרחב לביטוי האנושי והמקצועי של מנהלים, עובדים – כגורמים העשויים לחולל תהליך ההופך את ה"דפקט" ל"אפקט"!

השאירו פרטים לקבלת מידע נוסף, הצעת מחיר, לתאום מפגש ולכל שאלה ובקשה!

סגירת תפריט