להפוך את הדפקט לאפקט- תכנית פיתוח מנהלים ומנהיגים בארגונים- ובשרות.

 

תקציר נושא הסדנה :  האתגר בלהפוך את ה'דפקט' ל'אפקט' בארגון שלך!

  • בתהליכי השינוי המואצים בארגונים הפועלים בסביבה עסקית, טכנולוגית ואנושית סוערת, מתרחש השינוי, במקרים רבים, על רקע של "מפח נפש ארגוני", הנובע בין היתר מפער בין הכוונות לתוצאות, או משיבוש תהליכים המכוונים להשגת מטרות הארגון.
  • על מפתן האלף השלישי מתבקש לפתח יכולת מנהלים ועובדים להתמודד עם מפחי נפש עסקיים, מקצועיים או ארגוניים הטמונים בתוך תהליכי ההתפתחות.
  • שאלת העבודה במצב זה היא: מי אחראי בארגון לצמצום הנזק של "מפח נפש אישי", מקצועי או ארגוני? חלק סבורים כי המנהלים אחראים לטיפול במצב, אולי מחלקת כוח אדם? משאבי אנוש? וחלק סבורים כי זה תפקידו של כל אדם בארגון, לראות עצמו מקור לביטוי עצמי מלא של יכולתו. יחד עם זאת אנו מודעים לחולשות האנוש
  • ולכן מן הראוי כי כל אדם בארגון שיש לו תפקיד מנהלי או ארגוני, יפתח את יכולתו להיחלץ ולחלץ עובדיו ממצב של "מפח נפש", שנזקיו לאדם ולארגון רבים.
  •  אין ספק כי תפקודו של מנהל או עובד במצב של "מפח נפש", מחליש את תפקודו האישי, המקצועי והניהולי. מצב העלול להשפיע על התוצאות העסקיות, המקצועיות והניהוליות של הארגון.
  • פיתוח יכולת המנהל / העובד לצמצם את זמן הימצאו במפח נפש, המלווה בדרך כלל בירידה בתפקוד, חוסר אפקטיביות והשפעה שלילית על עובדים קרובים, ניתן להשגה ע"י אימון.

 

  • אימון לפיתוח יכולתו לזהות את הכניסה למצב. אימון, לניתוח המצב ונקיטת עמדה להתמודדות אפקטיבית עם הסיטואציה. סיטואציה זו יוצרת ליקוי – 'דפקט' מערכתי האימון מאפשר למנהל ולעובדים לפעול ליצירת מצב של פריצת דרך ויצירת השפעה על התוצאות – 'אפקט' מערכתי.
  •  חשבו על המצב בו יצומצם זמן מפח הנפש הארגוני – כיצד זה ישפיע על התוצאות העסקיות? המקצועית? והאיכות האנושית של מרקם יחסי העבודה?
  • האימון מאפשר גם למנהל להבהיר לעצמו את עמדתו לאכפתיות ולמחויבותו האמיתית  – לעצמו, לעובדיו, לעמיתיו ולארגון אליו הוא שייך.
  • ניתן להסתכל על התהליך כמעבר מ'דפקט' ל'אפקט' או כיצד ניתן להפוך "בעיה" ל"הזדמנות"! ולחולל פעולה המביאה להישג אישי, מקצועי וניהולי!
  • מנהלים יכולים לצמצם זמן לא אפקטיבי של "מפח נפש" ארגוני, עסקי ואישי ע"י תרגול ואימון, המביא לשיפור משמעותי של ביצועים, תקשורת, שיתוף פעולה, גמישות צוותית, היכולת להוציא את המיטב במצב תפקוד בלחץ משימתי של חברי הארגון!
  • הסדנא תעסוק במרחב לביטוי האנושי והמקצועי של מנהלים, עובדים – כגורמים העשויים לחולל תהליך ההופך את ה "דפקט" ל "אפקט"!
  • אשמח אם תמצאו תכנית זו ראויה למנהלים ולעובדים בארגוניכם שהם אנשים טובים הראויים לאפשרות לביטוי העצמי שלהם!

                                אם תבחרו בה – אשמח להנחות ולאמן בה.

                                                                                                            בברכה,

                                                                                                     יהושע (צ'יק) גלעד

                                                                                                יועץ בכיר לפיתוח ארגוני .

 


  • דברי המנהל

    יהושוע גלעד

    יהושע (צ'יק) גלעד

    יועץ ארגוני בכיר ובעל ניסיון של יותר מ-30 שנים בתחום הייעוץ לפיתוח ארגוני. "הייחודיות שלנו באה לידי ביטוי - במי שאנחנו.ואתם כמנהלים כבר יודעים, כי מה שעושה את ההבדל בהדרכה בייעוץ ובאימון, הוא לא רק הידע והניסיון של היועץ הארגוני. מה שעושה את ההבדל בין יועצים, מנחים ומאמנים הוא המימד האנושי בהדרכה, הגישה של היועץ כאדם, האינטגריטי, המקצועיות שלו, וגם שמחת החיים ואהבת האדם שהוא מביא עמו ועל זה, אתם יכולים לסמוך!"

  • גלעד וידאו ארגוני

    סיכום תהליך פיתוח והעצמת שדרת הניהול בחטיבת התפעול תיעוד מיזם פורץ דרך במחלקת ציוד מכני בנמל אשדוד – מנהל מיוחד מאד

    למחלקת סרטי הוידאו