"אולי הבעיות שלנו היום נובעות מן הפתרונות שאנו משתמשים מאתמול"….

המטרה:

פיתוח יכולות מנהלי בבתי הספר  להנהיג ולפתח יכולות מורים, ולהביאם לידי מימוש כאתגר ביצירת הישגים חדשים בבית הספר!

הרציונאל

הנחת העבודה שלנו היא: בחברה המודרנית הטכנולוגית וההישגית, כל אדם רוצה להתפתח, להשיג, להביא את ביטויו העצמי באופן מלא. בכל אדם טמונה היכולת להיות אחראי, שותף ושייך ליצירת ההישגים הצוותיים והמערכתיים.

קיים צורך קיומי אצל כל אדם למימוש יכולות וצרכים אלו. על מנת לאפשר את הביטוי העצמי של המורים שלך בבית הספר ולאפשר להם לחולל תוצאות, מתבקש ליצור בבית הספר תנאים שיאפשרו לחולל תהליך בו רכזי צוותי מקצוע, רכזי צוותי שכבה וחברי צוות הניהול יראו ביצירת הישגים חדשים, ביצירת רמות חדשות וגבוהות של ביצועים והישגים – 'משחק חיים' מאתגר ומלהיב, המחזק את הערך העצמי של המורה בעיני עצמו ובעיני עמיתיו, ההורים והתלמידים.

יצירת 'גאוות יחידה' הנוצרת כתולדה של התרבות הארגונית והמסרים ההתנהגותיים, אותה משדרים ההנהלה והמנהיגות האחראית בבית הספר.

תפוקות הלמידה

1.הקניית גישת עבודה חדשה, המאפשרת פיתוח יכולת מנהלים מורים ותלמידים לשיפור ביצועים היוצרים שיאים חדשים בהישגי בית הספר.
2.ראשי צוותים ומנהלים בבית הספר ילמדו כיצד יוצרים מחויבות ורתימה לפעולה אפקטיבית היוצרת תוצאות טובות.
המשתתפים יזהו ויגבשו את עמדתם האישית בנושא: יצירת שיאים חדשים.
3. המשתתפים ילמדו כיצד ואיך מאתגרים את צוותם!
4. המשתתפים ילמדו כיצד מציבים מטרות מאתגרות הקוראות (מדליקות!) את המורים להשיגן!
5. המשתתפים ילמדו כיצד תומכים את המורים בתהליכי העבודה לשבירת שיאים מקצועיים, טכנולוגיים, עסקיים וחברתיים!

ראיית עמדת המנהיגות החינוכית כ'מעין מים חיים בניהול' – פיתוח יכולות נושאי תפקידים בבית הספר להוות גורם המעורר את ההתלהבות ושמחת החיים, תוך עיצוב אסטרטגיות התנהגותיות כמעוררות התלהבות והצלחה בקרב צוות המורים.

נושאים אפשריים בסדנה

הסכמה – ככלי ניהולי לרתימה ומחויבות להעצמת המשתתפים ליצירת הישגיהם בתכנית. (התרגול הראשון – הסכם הלמידה והתפוקות של הסדנה).
תמונת מצב נכון לעכשיו – מה יצרנו בצוות בית הספר עד כה? – מה עדיין לא יצרנו ועומד לפנינו כאתגר?
מי הצוות שלי?– אבחון: העמקת ההיכרות, יכולת ביצועים, רמת מחויבות, תחושת השייכות, סביבה תומכת, תקשורת זורמת, מי ישים כתף יתמוך ויסייע ללא תנאי במצב לחץ?
הכנת הצוות שלנו להתמודדות אפקטיבית בלחץ עבודה גבוה? ('פיק') ביצוע ללא דופי ובמוראל גבוה!
זיהוי כישורים ויכולות גלויים וסמויים בצוות שלי – מה כבר ממומש? ומה עדיין לא ומתבקש לממשו?
חזון בית הספר – ומידת הגשמתו בצוות העבודה שלי, מה עומד עדיין כאתגר לפנינו במימוש החזון?
הצבת יעדים התפתחותיים לצוות אשר ינוסחו כתוצאות ברות מדידה ו/או הערכה לשביעות רצון הצוות.
עיצוב תנאים יוצרי הצלחה בצוות.
גאווה, הערכה והעצמה – הכוח המניע ליצירת אתגרים בכל תחום שהצוות בוחר ליצור מחויבות.
אימון ברתימה ומחויבות ליצירת הישגים!
בנית תכנית פעולה פורצת דרך (אבני דרך, 'פעולות קריטיות מובטחות', ניהול משאבים, ניהול ובקרת התהליך. זיהוי מיומנויות העשויות לתמוך בתהליך ומיומנויות חסרות).
התמודדות ב'מצבי שבר' – ויצירתם כמנוף להישגי הצוות!
העצמה שבהערכת ההישג – הערכה ברמת התהליך והתוצרים, הפקת לקחים והצבת היעד הבא.

אוכלוסיית יעד רלוונטית: מנהלי בתי ספר, ראשי צוותים, נושאי תפקידים בבית הספר, מנהלי פרויקטים, מנהלי צוותים מקצועיים, מפקחים ומנהלי מחלקות חינוך ברשויות המקומיות וכו'.

תפיסת הלמידה: הלמידה מבוססת על גישת הארגון הלומד. ההקשר של הלמידה בסדנה זו בא לידי ביטוי בכך שהלמידה מבוססת על התנסות אישית של הלומד, ופיתוח הגישה הניהולית המאפשרת לראות בהתמודדות עם כל בעיה – הזדמנות ואתגר.
הסדנה מתמקדת בהיבט ההישגי והמצוינות האופרטיבית של הצוות המושתתת על לכידות אנושית וחברתית.

שיטת הלמידה: הצגת הבחנות ומושגים של: מצוינות במנהיגות צוותים, פיתוח תכניות פעולה מחוללות תוצאות בלתי רגילות, דיונים, צפייה בסרטים, למידה אישית וצוותית.
על מנת להביא ערך גבוה ללמידה, כל משתתף יגדיר מהן תפוקות הלמידה עבורו, וייטול מחויבות ליישם 'אמונים יוצרי הצלחה' בתחום תפקידו וידווח עליהם בין מפגש למידה למשנהו.

הגישה המקצועית: הסדנה בנויה על פי תכנית מובנת, יחד עם זאת מנחה הסדנה קשוב ביותר לצורכי המשתתפים. תפיסת ההדרכה שלנו היא כי המנחה משמש כמודל ללמידה בדרכי התנהגותו, ויוצר תנאים לפתיחות ולנכונות ללמידה מתוך ההתנסות.

מס' משתתפים: בסדנת חברי הנהלה ומנהלים צוותים – 15-20 משתתפים.

מסגרת הלמידה: זו תכנית למיזם שנתי המיושם לאורך שנת הלימודים.

בתכנית משולבים: מפגשי למידה קבוצתיים, מפגשי למידה של צוותים קטנים, אימון אישי, הנחיה, דיונים ודווח על ישום הלמידה והפקת לקחים.

הכנה: מומלץ מאד בסדנת פיתוח מנהלים בבתי ספר בניהול עצמי לקיים ראיון אישי עם כל משתתף, כדי לזרז שלב הכניסה ללמידה.
בסדנת צוותים אורגנים רצוי לבצע הכנה עם מנהל בית הספר ונציגות הצוות בגווניו השונים.

זמן: 60 שע תוך הבניה עם מנהל בית הספר ומותאם ללוז השנתי.

"עוצמה בניהול בית ספר משמעותה – תרגום כוונות לתוצאות!"

השאירו פרטים לקבלת מידע נוסף, הצעת מחיר, לתאום מפגש ולכל שאלה ובקשה!

סגירת תפריט